آغاز خدمت عاشقانه خادمان موکب"شهدای باب الرضا(ع) بجنورد در نجف اشرف
آغاز خدمت عاشقانه خادمان موکب"شهداي باب الرضا(ع) بجنورد در نجف اشرف
همزمان با اربعین حسینی؛

آغاز خدمت عاشقانه خادمان موکب"شهدای باب الرضا(ع) بجنورد در نجف اشرف

اهالي پرتلاش مسجد با همراهي اعضاي کانون فرهنگي‌هنري انتظار از استان خراسان شمالي، در قالب هيئت حسين جان بجنورد امسال در موکب شهداي باب‌الرضا رداي خدمتگزاري به زائران اربعين حسيني را آغاز کردند و اين حضور خادمانه تا پنج روز در نجف اشرف در جوار حرم حضرت اميرالمؤمنين(ع) ادامه خواهد داشت.
شناسه خبر : 64081 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۸:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کامیون ها با باری از تجهیزات رفاهی،  این بار در سفری عاشقانه قدم در راه گذاشتند و پای در رکاب حضرت دوست، راه راه طلبیده شدن  و اراده و کلمات از جنس جملات ِاتفاقی ناب بود که توفیق تنفس در هوای حسین آن را رقم می زد. و راهی اتصال به نقش عاشقانه ترین تابلو ارادت و عاشقی شدند و ردای خدمت به تن کردند .

 

داربست ها به پیچ و مهره های عاشقانه ترین تابلو ارادت و عاشقی متصل میشد و زمان، زمان  ثبت اثر انگشت ها بود بر دلی که تپیدن "لبیک یا حسین" در آن جریان دارد، موکب خدمتگزاری عاشقان حسین بن علی(ع) در نجف اشرف الم شد و خادمان  "شهدای باب الرضا(ع)" خدمت به زائران  پیاده مسیر مشایه اباعبدالله (ع)  را آغاز کردند.

 

بر اساس اعلام برپا کنندگان  این موکب که همتی بلند و همدلی جمعی را در دل خود جای داده و اهالی مسجد را در قالب هیئتی یکپارچه در نجف اشرف، خیابان «صافی صفا»، در مجاورت ستاد عتبات عالیات و پشت صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گرد هم آورده، این خدمت رسانی از روز اربعین حسینی تا 5 روز در نجف ادامه دارد.

 

این موکب  چهارسال پیاپی است که در همین ایام در نجف از روز اربعین مستقر شده و به زائران جامانده و در حال برگشت خدمات ارائه می‌کند و امسال  نیز با پذیرایی  سه وعده صبحانه و نهار و شام  همراه عزاداران حسینی خواهد شود.

 

البته این موکب طبق سنوات گذشته  "اسکان ندارد" و بر ااس اعلام «مسعود ارکانی فر» مدیر کانون انتظار بجنورد در مصاحبه ای منتشر شده در خبرگزاری شستان با پیش بینی‌های صورت گرفته در هر وعده بین ۱۱ تا ۱۵ هزار پرس غذا بین زائران در این ایام توزیع  می‌شود و علاوه بر آن درخیمه‌های مجزا زائران با چای، قهوه وآب هم پذیرایی می‌شوند.

 

پایان/